۱۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۱۴

حجت الاسلام تقوي:

مسجد پایگاه ترویج فرهنگی دینی است

مسجد پایگاه ترویج فرهنگی دینی است

دامغان - خبرگزاری مهر: رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان دامغان مسجد را پايگاه ايمان، هدايت و ترويج فرهنگ ديني دانست و گفت: پيشوايان الهي بارها نقش و اهميت مساجد را با گفتار و كردار خود براي مردم بازگو مي‌كردند.

حجت‌الاسلام مصطفي تقوي در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه مسجد خانه خدا و مومنين است افزود: همه چيزهايي که درباره اهميت بهداشت مطرح است درباره مساجد و نظافت این امکان صد چندان ضرورت و اهميت پيدا کرده و تکليف مومنين و مسلمانان سنگين‌تر و حساس‌تر مي‌شود.

 تقوي اظهار داشت: همانطور که مومنين، نظافت و پاکيزيگي را براي خانه خود مي پسندند محيط مقدس مسجد را که عبادتگاه بندگان خالص خداست، باید پاک نگه دارند.

وی اضافه کرد: فضيلت اين عمل به قدري است که رسول اکرم(ص) فرموده اند « هرکس مسجدي را جاروب کند، خداوند برايش صواب آزاد کردن برده اي را مي نويسد و هرکس از مسجد ذرات ريز و گرد و خاک را که در چشم مي رود بيرون کند خداوند بزرگ و بلند مرتبه برايش دو برابر از رحمتش را مي نويسد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان بر ضرورت اجرايي شدن فرهنگ خدمت به مسجد در جامعه اسلامي تاکید و تصریح کرد: خوشبختانه اين طرح با تاييد و تاکيد مقام معظم رهبري مبني بر غبارروبي مساجد به شکل شايسته و خدمت به مسجد، همه ساله به نحوی شایسته انجام می شود.

تقوی غبارروبی و نگهداری مساجد را کاري مردمي و همگاني دانست و تصریح کرد: مساجد در سال های پس از انقلاب جايگاه بهتري يافته اند و اکنون چند سالي است که دهه تکريم و بهداشت مساجد مقارن با آخرين دهه ماه شعبان و در آستانه ماه مبارک رمضان در جاي جاي جامعه اسلامي با برنامه‌هاي ارزشمند و معنوي گرامي داشته مي‌شود .

وی در پایان خاطر نشان کرد: مراسم نکوداشت و بهداشت مساجد طی سالجاري در مساجد امام رضا (ع)، جامع، صاحب الزمان (عج)، موسي ابن جعفر(ع) حضرت ابالفضل (ع) به عنوان نمونه برگزار مي شود.

کد خبر 2091114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha